Wednesday, 11 January 2012

Kotak Pelbagai Guna

Kotak Pelbagai Guna


Haaa?? Apa ni..kotak?? Ya..kotak..bnda yg slalu mncul di dlm lingkungan jarak pnglihatan kita..kewujudan bnda ni x dihiraukan sngt,trutamanya slps brg yg di smpn di dlmnya dah dikluarkan..



Kotak..apa motif kwujudan bnda ni,diperlukan pada mulanya,dan diperkotak-katikkan pada akhirnya?? Kewujudannya simple...membntu manusia..ia digunakan utk mnyimpan dan mlndungi brg..kbykkan brg yg kita beli biasanya dsrtakan dgn kotak,utk mngekalkan kualiti brg yg dbeli,drpd pniaga kpd anda...slps anda bli,pndai2 la jga kualitinya sndri hahaha..

Kotak ni sngt diperlukan ktika brlakunya prpindahan tmpt brmastautin..pndah rmh la apa lg..time2 mcm ni la baru sibuk mncri bnda alah ni,pasal nak packing brg ke dlmnya..bleh jual oo kalo yg nak brpndah tu trdesak sngt nakkan khidmat menatang ni hihi..kotak ni trdapat dlm brmcm2 saiz dan bntuk..segi4sama,segi4tepat,bulat,bujur dan sbgainya..
Tapi biasanya bntuk yg pling glemer tntu la segi4 tu...
kiranya bntuk tu da msuk tahap universal la lalalala...bhn utama pmbuatannya ialah drpd pokok la apa lg LoL..khidmatnya tdk trhad kpd urusan packing semata-mata,malah turut digunakan utk dibuat bmbung,alas tmpt tdur dan brmcm2 lg brgntung kpd kreativiti individu yg brkenaan..

Dari itu,seharusnya kotak ni prlu la kita belai2 sprti haiwan peliharaan kita sndri..biar pun x brguna,smpn shja sbgai koleksi..manatau tiba2 brpndah rmh,ada jgak ready stock dlm smpnan sndri kan wkwwkwkwkw/... lg,kalo nak buang pun fikir2 la dulu..jgn buang ikut sedap hati sndri shja..pasal kotak yg x digunakan lg,bleh dijual blik..nilainya x la semahal emas,perak,dan tembaga...tp yg pnting poket masyuk hahaha...ok aa..asta la vista bebeh...daa

14 comments:

::♥~naiemah_ramli~♥:: said...

lps ni nak kumpul kotak bnyak2,lps tu nk jual,1 kotak rm10, *gila ke aku ni*..

beli-beli..kotak :)

HalimKich said...

bestnya kalo 1kotak rm10....hrga pasaran kotak recycle ni baru 10-20 sekilo...kalo dpt kmpul tahap gunung everest agak2 bleh da blnja kwn2 mkn kepsi hihihi

::♥~naiemah_ramli~♥:: said...

tak snggup den nk kumpul bnyak tu..
mau tenggelam umah kumpul bnyak2..hohoho

HalimKich said...

eh,xpa...lg byk lg baik...bleh buat plndungan..buat 1 tmpt utk santai2 mnghirup udara segar beralaskan kotak tu hehehehe

My SweetPea said...

Jual...dapat duit....:D

HalimKich said...

btul2..jual la..(",)

syafiqakarim said...

kt bilik byk kotak.kelam kabut beli masa nak abs belajar hr tu.haha

♥AienNajwa♥ said...

hehehe..=) betol2..kotak noy banyak kegunaannyer..=) sebagai contoh lain, jike tak dek almari baju, boley susun kotak n letakkan baju-baju yang telah dilipat di atasnyer..so, belailah key..belai jgn tak belai..(^__^)..

HalimKich said...

hihi..lpas ni pakat la rmai2 kmpul ktak ye..hihi..

Shino said...

memang byk sgt kegunaannye tu...lagi2 bile nak berpindah...quote "Kotak ni sngt diperlukan ktika brlakunya prpindahan tmpt brmastautin..pndah rmh la apa lg.."
Klu student uni, time nk tukar sem, kebiasaannye akn pndh bilik...so, kotak la jadi magsa...

HalimKich said...

a'ah..btul..majoriti mreka yg prlukan kotak ni pda masa yg trtntu ialah student...sy pnah tjmpa skmpulan student round2 sbuah plaza (antara 5 hngga 8 blok bngunan),brjmpa tauke kdai smata2 utk kotak ni tau..

Ridhwan Othman said...

selalunya orang kumpul byk2 lps 2 anta kitar semula. Tapi nak pindah baru cari. Kegunaan banyak bila diperlukan.


http://pendapatniaga.blogspot.com/2012/01/premis-perniagaan-pilihan-2.html

PotiaCasaDelarossa said...

old paper... kotak lamaaa..... beteri lama.... tilama lama tukar baru..... hakahakahak

HalimKich said...

tin aluminium jgn lupa hahahaha